Emulátor PMD85 – update na 1.3

Na začátku dovolené jsem měl čas, a tak přišel na řadu velký „user interface update“. Protože je celý emulátor napsán ve WinApi bez použití šablon a cizích knihoven (vyjímkou je DirectX), snažil jsem se vyhnout té nepřehledné směsky funkcí okolo tvoření nabídek a dialogových oken a rozpracoval jsem systém klávesových zkratek a přetahování souborů na okno emulátoru. Takže teď to vypadá takto:

  1. Stiskem klávesy ALT se ukáže seznam všech akcí a klávesových zkratek
  2. Přetažením souboru se objeví další nabídka, nejvíce jsem pyšný na akci „Vložit a spustit“. Emulátor se přepne do verze 2A a vloží do ROM modulu program, který po resetu zahájí loadování programu z pásky (akceptuje pmd/ptp). Rychleji a snadněji něco spustit už snad ani nejde. Pochopitelně hry určené pro PMD85 verze 1 takto načíst nejdou.

Ale to není vše. Na obraz jsem aplikoval filter, který ho mírně rozmázne a navíc zdůrazní mikrořádky snížením jasu v 1/3. Ten obraz teď vypadá naprosto skvěle, jako na staré TV.  Všechny hry jsem znovu načítal, jen abych se podíval, jak vypadají. Pro srovnání:

Dále jsem stáhl obsah paměti ihned po zapnutí skutečného PMD85-2A, emulátor si ho nese v komprimované podobě (víceméně se pořád opakují hodnoty 0x00/0xFF) a s náhodným offsetem jej nahraje do RAM. Pouze u verze 3 by stejně došlo k jeho smazání, tak tam je paměť vynulovaná.

Jelikož nevymazaná RAM a obrazový filter posunuly emulaci k větší autenticitě, nechávám je jako výchozí zapnutý „features“. Přepínačem -clear/-nofilter lze vše vrátit do původního „laboratorního“ stavu.

Co ještě mám v plánu:

  • doplnit celý systém nahrávání souborů z pásky + ukládání na pásku,
  • doplnit debugger (on tam vlastně je, ale komunikuje jen přes pípu),
  • dodělat další hw přípravky – zejména pak myš, když už ji Libor L. A. začal používat.

Emulátor včetně dokumentace lze stáhnout zde: ePMD85_public1.3

 

Stručný přehled novinek ve verzi 1.3

  • po stisku klávesy ALT se zobrazí seznam všech zkratek,
  • po přetažení souboru na okno emulátoru se objeví nabídka,
  • aplikován obrazový filtr,
  • operační paměť se naplní náhodným obsahem,
  • hromada nových klávesových zkratek.

7 komentářů

  • Libor L.A.

    Ha, Dizzy! Omlouvám se, že reaguji na něco jiného, než co jsi primárně prezentoval – ale nedá mi to. Dizzy existuje na PMD-85 nebo je to jen obrázek? Nebo na tom Ty či někdo jiný pracuje? V barvách by to vypadalo skvěle a navíc by to vyplnilo mezeru v portfoliu her pro PMD-85..

    • Zdeněk (maximalne.8u.cz)

      Dizzy bude, musí být! Je příčinou, proč toto tady všechno dělám. Už ho mám téměř hotový – všechny levely, engine, texty… Ale znáš to, potřebuješ ještě 100 B a k dispozici je už jen 99 B (pojede jen na 64k modelech, a to už je zkomprimováno kde co), občas se objeví podivná chyba, chce to doladit některé detaily a k tomu potřebuji dost silné morální odhodlání. Ale do konce prázdnin to chci zvládnout, tohle je pro mě závazný termín. Takže teď se jedu na 2 týdny válet na pláž a pak se na to s čistou hlavou vrhnu.

      • Libor L.A.

        Už se těším, až si ho zahraju. Já si teď doma připravuji retro „učebnu“ s PMD-85. Tam se bude pěkně vyjímat na skutečném železe. Jinak Ti přeju hodně duševní síly. To je opravdu to, co chybí v závěru nejvíce. Ale věř, že tím uděláš hodně lidem radost. Tím slovem „hodně“ myslím tak deset lidí na území bývalé ČSSR, ale i to stojí za to!

  • mmartinka

    Pěkné 🙂 je fajn mít alternativu k PMD85emu…
    Zkoušel jsem to na OSX pod Wine a chodí to pěkně. Jediné na co jsem nepřišel, je, jak zmenšit okno. Používám rozlišení 1920×1200 a i tak mi přišlo okno emulátoru dost velké. Chtěl jsem také vyzkoušet funkci boost, ale Macintosch nemá tlačítko ScrollLock. Škoda 🙂

    • Zdeněk (maximalne.8u.cz)

      Děkuji za zprávu. Je to pro mě příjemné zjištění, že to frčí pod Wine, tohle ani nebylo v plánu. Samozřejmě nemůžu nechat uživatele OSX na holičkách a v další verzi změním klávesovou zkratku pro boost 😉
      Okno se zmenšit nedá, vývojář rozhodl, že daná velikost je nejlepší. Ale přečuhuje mi to na malém tabletu, možná přídám trochu menší rozměr.

  • solaris104

    Tak z Magicland Dizzy jsem úplně hotový, kdy bude dokončený? 🙂

    • Zdeněk (maximalne.8u.cz)

      To je dobře načasovaný komentář. Po pauze se tomu intenzivně věnuji poslední měsíc, tento víkend jsem tu hru projel asi 20x, dneska ráno před odchodem do práce zase. Napsal jsem si asi 5 maličkostí, které chci ještě upravit a pak to už přenechám veřejnému testování (nebo lynčování). Přeci jen už některé detaily ani nejsem schopen vnímat. Takže snad už tento týden…