Emulátor PMD85 – update na 1.3
Na začátku dovolené jsem měl čas, a tak přišel na řadu velký „user interface update“. Protože je celý emulátor napsán ve WinApi bez použití šablon a cizích knihoven (vyjímkou je DirectX), snažil jsem se vyhnout té nepřehledné směsky funkcí okolo tvoření nabídek a dialogových oken a rozpracoval jsem systém klávesových zkratek a přetahování souborů na okno emulátoru. Takže teď to vypadá takto:
- Stiskem klávesy ALT se ukáže seznam všech akcí a klávesových zkratek
- Přetažením souboru se objeví další nabídka, nejvíce jsem pyšný na akci „Vložit a spustit“. Emulátor se přepne do verze 2A a vloží do ROM modulu program, který po resetu zahájí loadování programu z pásky (akceptuje pmd/ptp). Rychleji a snadněji něco spustit už snad ani nejde. Pochopitelně hry určené pro PMD85 verze 1 takto načíst nejdou.
Ale to není vše. Na obraz jsem aplikoval filter, který ho mírně rozmázne a navíc zdůrazní mikrořádky snížením jasu v 1/3. Ten obraz teď vypadá naprosto skvěle, jako na staré TV. Všechny hry jsem znovu načítal, jen abych se podíval, jak vypadají. Pro srovnání:
Dále jsem stáhl obsah paměti ihned po zapnutí skutečného PMD85-2A, emulátor si ho nese v komprimované podobě (víceméně se pořád opakují hodnoty 0x00/0xFF) a s náhodným offsetem jej nahraje do RAM. Pouze u verze 3 by stejně došlo k jeho smazání, tak tam je paměť vynulovaná.
Jelikož nevymazaná RAM a obrazový filter posunuly emulaci k větší autenticitě, nechávám je jako výchozí zapnutý „features“. Přepínačem -clear/-nofilter lze vše vrátit do původního „laboratorního“ stavu.
Co ještě mám v plánu:
- doplnit celý systém nahrávání souborů z pásky + ukládání na pásku,
- doplnit debugger (on tam vlastně je, ale komunikuje jen přes pípu),
- dodělat další hw přípravky – zejména pak myš, když už ji Libor L. A. začal používat.
Emulátor včetně dokumentace lze stáhnout zde: ePMD85_public1.3
Stručný přehled novinek ve verzi 1.3
- po stisku klávesy ALT se zobrazí seznam všech zkratek,
- po přetažení souboru na okno emulátoru se objeví nabídka,
- aplikován obrazový filtr,
- operační paměť se naplní náhodným obsahem,
- hromada nových klávesových zkratek.
Ha, Dizzy! Omlouvám se, že reaguji na něco jiného, než co jsi primárně prezentoval – ale nedá mi to. Dizzy existuje na PMD-85 nebo je to jen obrázek? Nebo na tom Ty či někdo jiný pracuje? V barvách by to vypadalo skvěle a navíc by to vyplnilo mezeru v portfoliu her pro PMD-85..
Dizzy bude, musí být! Je příčinou, proč toto tady všechno dělám. Už ho mám téměř hotový – všechny levely, engine, texty… Ale znáš to, potřebuješ ještě 100 B a k dispozici je už jen 99 B (pojede jen na 64k modelech, a to už je zkomprimováno kde co), občas se objeví podivná chyba, chce to doladit některé detaily a k tomu potřebuji dost silné morální odhodlání. Ale do konce prázdnin to chci zvládnout, tohle je pro mě závazný termín. Takže teď se jedu na 2 týdny válet na pláž a pak se na to s čistou hlavou vrhnu.
Už se těším, až si ho zahraju. Já si teď doma připravuji retro „učebnu“ s PMD-85. Tam se bude pěkně vyjímat na skutečném železe. Jinak Ti přeju hodně duševní síly. To je opravdu to, co chybí v závěru nejvíce. Ale věř, že tím uděláš hodně lidem radost. Tím slovem „hodně“ myslím tak deset lidí na území bývalé ČSSR, ale i to stojí za to!
Pěkné 🙂 je fajn mít alternativu k PMD85emu…
Zkoušel jsem to na OSX pod Wine a chodí to pěkně. Jediné na co jsem nepřišel, je, jak zmenšit okno. Používám rozlišení 1920×1200 a i tak mi přišlo okno emulátoru dost velké. Chtěl jsem také vyzkoušet funkci boost, ale Macintosch nemá tlačítko ScrollLock. Škoda 🙂
Děkuji za zprávu. Je to pro mě příjemné zjištění, že to frčí pod Wine, tohle ani nebylo v plánu. Samozřejmě nemůžu nechat uživatele OSX na holičkách a v další verzi změním klávesovou zkratku pro boost 😉
Okno se zmenšit nedá, vývojář rozhodl, že daná velikost je nejlepší. Ale přečuhuje mi to na malém tabletu, možná přídám trochu menší rozměr.
Tak z Magicland Dizzy jsem úplně hotový, kdy bude dokončený? 🙂
To je dobře načasovaný komentář. Po pauze se tomu intenzivně věnuji poslední měsíc, tento víkend jsem tu hru projel asi 20x, dneska ráno před odchodem do práce zase. Napsal jsem si asi 5 maličkostí, které chci ještě upravit a pak to už přenechám veřejnému testování (nebo lynčování). Přeci jen už některé detaily ani nejsem schopen vnímat. Takže snad už tento týden…